maandag 13 april 2015

Nina kleedje

Hoi,

Ook ik kocht de boeken 'Kleedjes' 1 & 2.  Tot nu toe heb ik nog niets eruit gemaakt.

Ik vind echter veel van die kleedjes heel leuk. Dus vlogen we erin en maakten direct 3 van die kleedjes.

Ik maakte onlangs het Lola Kleedje.  Het is echter nog niet af dus zal ik hierover later berichten.

Het Nina kleedje vond ik ook tof en ik vond de ideale stof ervoor in Oostende bij Verkempinck.
Op het stoffenspektakel vond ik een leuk lint om het kleedje wat op te vrolijken.

Met het Lola kleedje had ik geen probleem maar het patroon van het Nina kleed klopte niet echt.
de zijkanten van de rok (het rokdeel onder de zak) waren zo'n 10cm korter dan de rest van het kleed.  Eventjes paniek maar we hebben het zonder al te veel problemen kunnen oplossen.

Ondertussen heb ik beslist om ook het Babette jurkje te maken.  Voor de communie van de dochter.
Ik heb in lakenstof het kleed gemaakt als proefstuk.  Gelukkig,... want ook hier klopte er iets niet in het patroon.  De voorkant bestaat uit 2 delen (prinsessennaden).  Het voorstuk en de zijstukken verschilden ook zo'n 2 cm in lengte.  Dat gaan we dus gewoon van de eerste keer oplossen op het patroon.

Hierbij het resultaat van het Nina kleedje.



 Ik ben alleszins heel tevreden.
Hopelijk is het resultaat voor het communiekleedje ook zo goed!!!

Tot later,
Kinita


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...