dinsdag 7 oktober 2014

7 oktober 2014


Mijn verlengd naaiweekend zit erop.

Tessa had gisteren, maandag, geen school en ik heb dus maar een dagje vrijaf genomen.   Natuurlijk kan ik dan geen hele dag gaan naaien.  (alhoewel ik dat niet zo erg zou vinden)  Jammer genoeg zit Tessa de hele tijd op you tube als ik haar niet een beetje in het oog hou.  Dus heb ik maar een poging gedaan om haar wat bezig te houden.  En ze vind niets leuker dan koekjes bakken en versieren.  Zelf vind ik dat ook wel aangenaam, behalve de opkuis nadien.  De koekjes waren heeeeel lekker.   Tessa vindt het super om dan de koekjes te bedekken met verschillende kleuren glazuur en veel gekleurde bolletjes of suiker bloempjes.  Voor ons iets te zoet maar ik neem altijd mijn voorzorgen en verstop een aantal koekjes voor mij en mijn man.



Ik heb wel een tweetal kleedjes kunnen maken voor mijn schatje.  En ik ben heel content met het resultaat.  Het ene kleedje  is een tuniek en het andere is een kleedje met een legging.



Het stofje van de tuniek heb ik gekocht in de K in Kortrijk.  Jujupke verkocht daar haar stock stoffen. Een popup store die maar zo'n week open was. Alles verkocht ze aan 5 of 7,5 euro per meter.  En ze had echt heel mooie stoffen mee.
Ik was al een jaar op zoek naar het modelletje dat ik hier heb gemaakt.  En uiteindelijk heb ik het perfecte model gevonden in een boek die ik al had nl.: de burda kids 2013.  Zo heb ik geleerd dat ik toch geregeld mijn tijdschriften met patronen moet doorbladeren.  ;)
De tuniek is wat kort maar met de legging eronder vind ik dat wel kunnen.


Dit stofje kocht ik op het stoffen spektakel.  Terug een rolletje van 50cm.  Zowel het stofje met het patroontje als het effen stofje kocht ik daar.  Het paste zo leuk samen dat ik er maar een tenue van maakte.  Het patroontje voor het kleedje is zelf  gefabriceerd.  Op een basispatroontje heb ik een leuk "kraagje" gezet. Ik vind het resultaat wel goed gelukt.  Ze ziet het zelf ook graag en daar ben ik altijd gelukkig mee.
De legging heb ik ondertussen toch al een aantal keren gemaakt.  Dat is zo'n basis modelletje waar ik altijd naar terug grijp.  En het pas altijd erg goed.

grtz
Kinita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...